KURSY I SZKOLENIA

Kursy i Szkolenia Tomasz Marciniak Fizjoterapia Stomatologiczna

W ramach międzynarodowej kooperacji współpracuję z Scuola di Riabilitazione Cranio Mandibolare - organizacji która skupia fizjoterapeutów, lekarzy oraz optyków/optometrystów oraz osteopatów z Włoch, Hiszpanii, Rumunii i Polski. Wszyscy specjalizujemy się w fizjoterapii stomatologicznej, leczeniu zaburzeń skroniowo-żuchwowych, bólu twarzy, głowy i szyi.

Wraz z Valerio Palmerinim i Manuelą Lalu prowadzę kursy dla polskich fizjoterapeutów, lekarzy (stomatologów, ortodontów) i logopedów z tematyki związanej z diagnostyką funkcjonalną, kliniczną oraz fizjoterapią u pacjentów z zaburzeniami skroniowo-żuchwowymi. Program szkolenia i przekazywana wiedza są oparte o najnowsze doniesienia naukowe (EBM – evidence based medicine, EBP – evidence based physical therapy), a także wytyczne międzynarodowych towarzystw z obszaru zaburzeń skroniowo-żuchwowych, bólu twarzoczaszki, czy bólu głowy:

• Kryteriów Badawczych Zaburzeń Czynnościowych Układu Ruchowego Narządu Żucia - Diagnostic Criteria for Temporomandibular Disorders (DC-TMD),
  • Międzynarodowego Towarzystwa Bólu Głowy - International Headache Society (IHS),
  • Amerykańskiej Akademii Bólu Twarzoczaszki - American Academy of Orofacial Pain (AAOP).

Szkolenie jest nastawione na przekaz podstaw teoretycznych oraz doskonalenie praktycznych umiejętności (blisko 70% czasu to zajęcia praktyczne) wykonania badania narządu żucia, wnioskowania klinicznego oraz leczenia za pomocą technik terapii manualnej.

Organizatorem szkoleń w Polsce jest Fizjosystem - Szkolenia. Sprawdź najbliższe terminy kursów - podstawowegozaawansowanego.