ORTOPEDYCZNA - TERAPIA MANUALNA

W ZABURZENIACH STAWU
SKRONIOWO-ŻUCHWOWEGO
I BÓLU TWARZY

Bóle głowy i kręgosłupa są bardzo powszechnym zjawiskiem w ogólnej populacji. Wykazano, że jeszcze częściej występują u osób z zaburzeniami skroniowo-żuchwowymi. Migreny, napięciowe bóle głowy (czołowe, skroniowe, potyliczne) czy bóle wynikające z zaburzeń kręgosłupa szyjnego to najczęściej występujące typy bólów głowy. Szczegółowy wywiad oraz badanie fizjoterapeutyczne pozwala określić typ bólu, a także dobrać odpowiednie techniki manualne w celu działania przeciwbólowego i rozluźniającego, natomiast zadane ćwiczenia utrwalają efekt terapeutyczny.

Bóle głowy i szyi mogą również powodować zwiększone napięcie oraz ból mięśni w tej okolicy. Wspomniane objawy mogą powodować ból oraz ograniczać zakres ruchomości szyi, a także zmniejszać siłę mięśni, powodując ich szybsze zmęczenie. Zastosowanie technik terapii manualnej wpływa przeciwbólowo, rozluźniająco oraz zwiększa zakres ruchomości kręgosłupa. Ćwiczenia z kolei pozwalają wzmocnić odpowiednie grupy mięśniowe oraz poprawić świadomość ułożenia głowy oraz całego ciała.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat bólu głowy i kręgosłupa szyjnego zapraszam do lektury poniższych artykułów.

W BÓLACH GŁOWY
I KRĘGOSŁUPA