14 stycznia 2020
Wstęp Fizjoterapia jest jednym z etapów leczenia chirurgicznego w obrębie twarzoczaszki. Jej głównym celem jest minimalizacja objawów pozabiegowych, profilaktyka wystąpienia niepożądanych powikłań pozabiegowych, przyspieszenie gojenia tkanek, a także powrót narządu
07 grudnia 2019
Czy bolały Cię kiedyś zęby, natomiast po kontroli u stomatologa okazało się, że wszystko z nimi jest w porządku? Czy po przespanej nocy budzisz się z bólem skroni czy policzków?
05 listopada 2019
Definicja Zaburzenia skroniowo-żuchwowe, zaburzenia czynnościowe układu ruchowego narządu żucia (ZCURNŻ), czy temporomandibular disorders (TMD) to synonimy. Wszystkie formy określają zbiór objawów odczuwanych w okolicy stawu skroniowo-żuchwowego (ang. temporomandibular joint -
04 lipca 2019
30 stycznia 2019
Definicja Zablokowanie stawu dotyczy sytuacji, gdy nie ma możliwości wykonania w nim ruchu, zarówno biernego (mięśnie pacjenta rozluźnione, ruch zachodzi poprzez wprowadzenie siły zewnętrznej), jak i czynnego (siłą własnych mięśni).
01 stycznia 2019
Definicja Zaburzenia czynnościowe układu ruchowego narządu żucia (TMD ang. temporomandibular disorders) są ogólnym określeniem patologii, w których dominującym objawem jest ból okolicy stawu skroniowo–żuchwowego (TMJ ang. temporomandibular joint). Za główne

Poradnik

Tomasz Marciniak - ZnanyLekarz.pl