20 sierpnia 2020
Definicja Bruksizm jest powtarzalną aktywnością mięśni żucia, która charakteryzuje się zaciskaniem zębów (clenching), zgrzytaniem zębów (grinding) i/lub szybkimi, nagłymi ruchami żuchwy (thrusting) lub utrzymywaniem żuchwy w określonej pozycji (bracing), może
24 czerwca 2020
Uruchomiłem kanał na platformie YouTube, gdzie udostępniam filmy dotyczące fizjoterapii stomatologicznej. Znajdziesz tam przykładowe ćwiczenia, które możesz wykonywać samodzielnie w ramach autoterapii, webinary zarówno dla pacjentów, jak i lekarzy, a
14 stycznia 2020
Wstęp Fizjoterapia jest jednym z etapów leczenia chirurgicznego w obrębie twarzoczaszki. Jej głównym celem jest minimalizacja objawów pozabiegowych, profilaktyka wystąpienia niepożądanych powikłań pozabiegowych, przyspieszenie gojenia tkanek, a także powrót narządu
07 grudnia 2019
Czy bolały Cię kiedyś zęby, natomiast po kontroli u stomatologa okazało się, że wszystko z nimi jest w porządku? Czy po przespanej nocy budzisz się z bólem skroni czy policzków?
05 listopada 2019
Definicja Zaburzenia skroniowo-żuchwowe, zaburzenia czynnościowe układu ruchowego narządu żucia (ZCURNŻ), czy temporomandibular disorders (TMD) to synonimy. Wszystkie formy określają zbiór objawów odczuwanych w okolicy stawu skroniowo-żuchwowego (ang. temporomandibular joint -
04 lipca 2019

Poradnik