05 listopada 2019
Definicja Zaburzenia skroniowo-żuchwowe, zaburzenia czynnościowe układu ruchowego narządu żucia (ZCURNŻ), czy temporomandibular disorders (TMD) to synonimy. Wszystkie formy określają zbiór objawów odczuwanych w okolicy stawu skroniowo-żuchwowego (ang. temporomandibular joint -
04 lipca 2019
30 stycznia 2019
Definicja Zablokowanie stawu dotyczy sytuacji, gdy nie ma możliwości wykonania w nim ruchu, zarówno biernego (mięśnie pacjenta rozluźnione, ruch zachodzi poprzez wprowadzenie siły zewnętrznej), jak i czynnego (siłą własnych mięśni).
01 stycznia 2019
Definicja Zaburzenia czynnościowe układu ruchowego narządu żucia (TMD ang. temporomandibular disorders) są ogólnym określeniem patologii, w których dominującym objawem jest ból okolicy stawu skroniowo–żuchwowego (TMJ ang. temporomandibular joint). Za główne
01 stycznia 2019
Układ stomatognatyczny to zespół morfologiczno-czynnościowy wzajemnie współdziałających tkanek i narządów jamy ustnej i części twarzowej czaszki, które tworzą funkcjonalną całość sterowaną przez ośrodkowy układ nerwowy [1]. Układ stomatognatyczny to pojęcie